Detalles del Título
Detalles del Título

< Ant.
Sig. >
 
Título A description of teachers' corrective feedback implementation in the speaking skill at an English instituteTesis / CD-Rom - Tesis
Autor(es) Blandón Rivera, Mariana (Autor)
Franco Orrego, Gloria María (Autor)
Publicación Colombia : Universidad Tecnológica de Pereira. Facultad de Bellas Artes y Humanidades. Licenciatura en Lengua Inglesa, 2013
Descripción Fí­sica 1 CD-ROM
Idioma Ingles;
Clasificación(es) 371.102
Materia(s) Inglés - Enseñanza; Lenguaje y lenguas - Enseñanza - Metodología; Inglés - Estudio y enseñanza;
Nota(s) Tesis/Disertación: Tesis. -- Universidad Tecnológica de Pereira. Facultad de Bellas Artes y Humanidades. Licenciatura en Lengua Inglesa
Autorización de publicación: Si
Formato: PDF
Resumen:This research study presents a theoretical framework, describing and analyzing teachers? implementation of the different types of corrective feedback in the speaking skill during their classes. The data analysis entails 7 classes of 50 minutes each, one class per week at an English institute. Three teachers were observed in different conversation classes. An interview and a questionnaire were conducted to the teachers at the end of the study. The results indicated that the teachers implemented seven types of corrective feedback: explicit, implicit, recast, clarification, metalinguistic, clarification clue, and repetition. Recast led among the other types of feedback implemented by the teachers, and repetition was the least used by the teachers. This study highlights the implementation of corrective feedback to students? grammar structures.
Objetos Asociados Texto completo
Disponibilidad
CodBarras Localización Estante Signatura Estado Cuarentena Hasta Categoría
6310000106389Biblioteca CentralTesis Digital Con Autorización de PublicaciónT371.102 B642Disponible No Lb. Sala