Detalles del Título
Detalles del Título

< Ant.
Sig. >
 
Título Bilingualism and children’s cognitive development: a systematic literature reviewTesis
Autor(es) Ávila Álvarez, María Camila (Autor)
Estrada Correa, Maira Catalina (Autor)
Sánchez Castaño, Isabel Cristina (Asesor de Tesis)
Publicación Colombia : Universidad Tecnológica de Pereira. Facultad de Bellas Artes y Humanidades. Licenciatura en Bilingüismo con Énfasis en Inglés, 2020
Descripción Fí­sica PDF
Idioma Ingles;
Clasificación(es) 370.1175
Materia(s) Educación - Enseñanza; Bilingüismo; Inglés - Enseñanza; Inglés - Enseñanza básica;
Nota(s) Tesis/Disertación: Tesis. -- Universidad Tecnológica de Pereira. Facultad de Bellas Artes y Humanidades. Licenciatura en Bilingüismo con Énfasis en Inglés
Autorización de publicación: No
Formato: PDF
Resumen: Cognition refers to the action of thinking and reasoning, the process of acquiring and
understanding knowledge through experience and the senses. Certain studies have indicated that the
mental processes of monolingual people might be different from those of their bilingual peers since
they have a different perception of language, as well as predetermined ways of acting linked to the
language that they speak. This Systematic Literature Review seeks to get a deeper understanding of
the way language learning affects cognition in children, which is of great interest to second language
teachers.
Disponibilidad
CodBarras Localización Estante Signatura Estado Cuarentena Hasta Categoría
T370.1175 A958Biblioteca CentralTesis Digital Sin Autorización de Publicación - NubeT370.1175 A958Disponible No Lb. Sala